tiistai 5. huhtikuuta 2016

Lihaksia ja toimivat aivot


Tässä olin minä muutama vuosi sitten. painoa mulla oli jäljellä se 48kg.
Pituutta mulla oli 169cm
Mun painoindeksi oli tuolloin merkittävä alipaino.
Tiesin sen mutta en silti syöny, ei maistunu ei huvittanu.
Söin nuudelia, raejuustoa ja join appelsiinimehua joskus saatoin tajuta että oon ollu 4 päivää syömättä mitään.
mulla paisto luut läpi kyljistä selästä ja olkapäistä.
Mä en voinut hyvin, mulla oli aina kylmä, mulla oli aina vatsa ja pää kipeänä, mulla oli aina paha olo, mulla oli joka viikko migreeni.
Eikä mun aivot toiminut.
 Tässä olen minä vajaa 2 vuotta sitten, painoa oli 86,3kg ja pituutta edelleen 169cm.
mun painoindeksi oli tuolloin merkittävä ylipaino.
Tiesin sen muttä söin silti kokoajan, mutta söin "terveellisesti"
Söin joka aamu aamupalan, yleensä leipää jonka päällä voita, kalkkunaleike, juustoa ja kurkkua.
Kaksi lämmintä ateriaa päivässä yleensä lihaa tai kanaa ja maitotuotteita.
En ollut ikinä yli 4h syömättä paitsi nukkuessani.
Mulla oli hyllyvää käsissä, vatsassa ja jaloissa.
Mä en voinut hyvin, mulla oli aina hiki tai kylmä, mulla oli aina vatsa ja pää kipeänä, mulla oli aina paha olo, mulla oli joka viikko migreeni.
Eikä mun aivot toiminut.
Tässä on mun vatsa 3kk synnytyksestä
3kk synnytyksen jälkeen mun paino ei ollu laskenut kun 2,5kg
Päätin alkaa käymään salilla.
 Tässä kuvassa söin edelleen "terveellisesti" ja olin käynyt salilla viisi kuukautta, neljä kertaa viikossa.
Painoa oli 83kg
Mun hermo alko pikkuhiljaa pettää, olin aina tottunut olemaan se pieni ja laiha.
Tunsin olevani sotanorsu, lohduttelin itseäni "mä oon just ollu raskaana kyllä tää tästä"
just ollut raskaana... melkeen puolvuotta sitten, salilla oli käyty ahkerasti, silti.. ei mitään muutoksia.. 
Tässä kuvassa synnytyksestä oli vuos ja kuukaus.
Söin edelleen terveellisesti ja salilla oli käyty 10 kuukautta.
Painoa oli 80 kiloa.
Tän mökki reissun jälkeen aloin vaipua jo epätoivoon.
Olin varma että tuun aina olemaan tän näkönen.
Mökki reissun jälkeen ilmoitin olevani kaksi kuukautta täysin vegaani painonpudotuksen toivossa.
 Tässä kuvassa olin ollut dietillä 1,5kk ja paino oli tippunut 6kg
Söin edelleen yhtäpaljon, mutta en mitään eläinperäistä tuotetta.

Mun paino jatkoi tippumistaan, sen siaan levypainojen kilot nousi.
Mulla saatto ennen usein salilla ollessa alkaa oksettaa enkä pystynyt tekemään isoilla painoilla mitään koska se ahdisti ja oksetti sekä teki kipeää ja oli liian raskasta.
1,5kk vegaanina olon jälkeen aloin jopa juosta juoksumatolla monia minuutteja putkeen.
Ennen en juossut koska mulla alkoi särkee sen jälkeen päähän.

 2kk vegaaninaolon jälkeen mun paino oli tippunut 7,4kg
Söin ihan hirveesti, mulla ei oo ikinä ollut näin hyvää ruokahalua.
Vegaaniruokavaliossa parasta on sen vaihtelevuus ja sairaan hyvät makuelämykset.
 Monien huulilla on kysymys "mistä saat proteiinia?"
Kuten kuvasta näkyy sitä sa ja todellakin erinomaisesti :D

Teen ruuasta erikseen postauksen niin on helpompi pysyä perässä.
Kun olin ollu 2kk vegaani ja paino oli tippunut sen 7,4kg ja painoa mulla oli 74,6kg
Rupesin taas sekasyöjäksi koska ajattelin ettei se vaikuta.
Totuus oli toinen, mun paino lähti taas nousuun vaikka söin vähemmän koska liha ei maistunu mulle samallatavalla kun kasvisruoka.
Olin ollut sekasyöjä viikon ja vaaka näytti 76,4kg
Pääkin ja vatsaki oli taas jatkuvasti ollu kipeenä.
1,5vko sekasyöjänä vaaka näytti 77.6kg
KOLME KILOA PUOLESSATOISTA VIIKOSSA.
Mä mietin ja mietin päänipuhki, miten saisin taas itteäni niskasta kiinni.
Sit mä tein niin että ahmin itteni täyteen tietoa kasvisyönnin hyvistä puolista.
Löysin niin kamalaa tietoa sekasyönnistä, sen tuotaanosta ja epäeettisyydestä, jonka jälkeen mun ei tarvinnut kahta kertaa miettiä miten jatkan. Sen jälkeen en ole lihaan koskenut ja maito tuotteitakin syönyt vaan esim äidin tai siskon tekemissä jutuissa.
Paino lähti taas iloisesti laskuun.

Nyt mä oon ollut kasvisyöjä sen 1,5 vkon jälkeen seittemän kuukautta ja paino on tippunu 12,2kg
Ja lihakset on kasvanu.
Ja kaikista parasta on ollu tää fiilis :)

 Tässä olin minä muutama päivä sitten. painoa mulla oli 65,4kg

Pituutta mulla on edelleen 169cm
Mun painoindeksiä en ole edes kattonut.
En tiedä mikä se on, eikä kiinnosta.
Syön kun iso eläin enkä voisi olla yli 4h syömättä, muutakun nukkuessani.
mulla ei paista luut läpi kyljistä selästä ja olkapäistä,
Mulla on edelleen hyllyvää, hyllyvää joka on kokoajan lähtenyt enemmän ja eemmän pois.
Mutta mulla on lihakisa!
Mä voin hyvin, mulla ei kylmä, mulla ei oo vatsa tai pää kipeänä, mulla ei oo ollu viikkoihin migreeniä.
Mun aivot toimii.
Ja mulla on erittäin hyvä olla.


Jos yrität tiputtaa painoa ja kaiken mailman mehudietit joiden aikana ollaan väsyneitä ja kiukkusia ja painokin tippuu vaan hetkeksi, on jo kokeiltu.

Suosittelen oikeasti kokeilemaan.
Nykyään on vielä niin paljon valinnanvaraa kasvisruokavaliossa.
Ite en ainakaan oo katunut päätöstäni päivääkään :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti