keskiviikko 25. huhtikuuta 2012

Lohi-kastike

 taas en oo kirjotellu mitää ku ollu kokoajan aamusta iltaa jossai liesussa :D mut täs on nyt parilta päivältä jotain :) tossa 1 päivä tein lohikastiketta ja pastaa :)
ohje:


1 dl kuohukermaa
1½ dl ruokakermaa
½ dl vettä (jonka tilalle voi laittaa myös valkoviiniä
2 rkl vehnäjauhoja (ps. voi laittaa enemmänkin jos haluu paksumpaa kastiketta ite tykkään vähän löysemmästä nii laitan vähemmän :) )
1 kalaliemikuutio
kuivapastaa
300g lohta
tilliä ja mausteita

laita kasari kattilaan vesi lisää kalaliemi kuutio sekoita niin kauan ettei kalaliemikuutiosta ole enää nokareita
samalla laita pannu kuumemaan
lisää kalaliemeen ensin vehnäjauhot sekota huolella ettei jää nokareita sitten lisää kuohukerma ja ruokakerma ja laita levy pienelle ettei pala pohjaan tai mene paakkuiseks
laita toiseen kattilaan vesi kiehumaan kun se kiehuu lisää pastat tilkka ölyä ja ripaus suolaa
laita paistinpannulle tilkka öljyä ja lohi kuutioiksi leikattuna lisää mausteet (itse käytin basilikaa, kirveliä ja sitruuna pippuria)
kun lohi on vähän ruskistunut (älä kypsennä kokonaan paistin pannulla) lisää ne kasariin kermojen sekaan
anna lohen kypsyä siellä vielä hetki ja lisää tilliä oman maun mukaan itse laitoin n. puol desiä
 sitten mä tein taas sushia tein niitä lohen seläkkeestä se on paras pala lohesta sushiin niitä saa yleensä kauppojen palvelutiskeiltä :)

sushien ohje TÄÄLLÄ

 tässä pari ostosta:
 aivan uskomattoman ihanat kiilakorko sandaalit! h&m 29,95€

 ihana rannekoru ninjasta 9,95€

 sulka korvikset ninjasta 6,95€

nyt lähen värjäämään raitoja ja nokka kohti solkkua ja mammalle ! :) adios!




perjantai 20. huhtikuuta 2012

päärynätee

no eipä hulluilta tullu mukaan juuri mitää : Doutooo? jep . .yleensä viimesetki sentit menee hullujenpäivien takii :D no ostimmä teetä mikä on toooosi hyväää <3


ginasta ostin kaks toppiii. ihanan räikeit ! :)
 miQ||:istä ostin tälläsen tuoksun kotii ihan älyttömän hyvän tuoksunen onkin! :)

 postissa tuli tänään jotain muutakin kuin laskuja! jee!
kauheeta tätä kirjottaessa mul pamahti 2 aftaa suuhun :D
nyt meikkaa ja töihin sii juu tumorrow :)

tiistai 14. helmikuuta 2012

paistii ja kakkuu

Päivä 01: kuva siitä,mitä nyt ajattelet 
Päivä 02: kuva siitä, miltä sinusta tuntui tänään
Päivä 03: kuva siitä, mitä teit tänään
Päivä 04: kuva jostain mitä olet menettänyt
Päivä 05: kuva jostain mihin olet riippuvainen
Päivä 06: kuva joka inspiroi sinua
Päivä 07: kuva minne haluaisit mennä
Päivä 08: kuva jostain mitä tarvitset joka päivä
Päivä 09: kuva mitä söit lounaaksi
Päivä 10: kuva siitä, mitä haluat tehdä
Päivä 11: kuva maasta jossa haluaisit asua
Päivä 12: kuva suosikkihedelmästäsi
Päivä 13: kuva jostain mitä pelkäät
Päivä 14: kuva sinusta ja ystävästäsi (ystävistäsi)
Päivä 15: kuva kännykästäsi
Päivä 16: kuva jostain mitä haluaisit tehdä ennen kuolemaasi
Päivä 17: kuva siitä mitä harrastat
Päivä 18: kuva jostain mitä teet joka päivä
Päivä 19: kuva joka kuvaa elämääsi
Päivä 20: kuva kielestä minkä aloitit viimeksi
Päivä 21: kuva sinusta enemmän kuin 10 vuotta sitten
Päivä 22: kuva henkilöstä jota ihailet
Päivä 23: kuva joka saa sinut hymyilemään
Päivä 24: kuva autosta jonka näit viimeksi
Päivä 25: kuva, joka tekee sinut surulliseksi
Päivä 26: kuva parhaasta puolestasi/osastasi
Päivä 27: kuva tuskallisesta muistosta
Päivä 28: kuva onnellisesta muistosta
Päivä 29: kuva lempivaatteestasi/asusteestasi
Päivä 30: kuva joka kuvailee aamujani
Päivä 31: kuva lempipaikastani
Päivä 32: kuva jostain, johon uskoin lapsena
Päivä 33: kuva jostain mieliruoastani
Päivä 34: kuva ensimmäisestä harrastuksestani
Päivä 35: kuva bändistä jonka musiikkia kuuntelen nyt
Päivä 36: kuva jostain, mitä odotan paljon
Päivä 37: kuva lempihiustyylistäniPäivä 38: kuva henkilöstä, jonka haluaisin tavataPäivä 39: kuva siitä mitä mieltä olen koulustaPäivä40: kuva joka tuo muistoja mieleeni
Päivä41: kuva siitä, miten vietän mieluiten perjantai-iltani

Päivä 13: kuva jostain mitä pelkäät
  pelkään pimeetä, hiljaisia pimeitä katuja, pimeitä metsiä, pelkään aina olla ulkona yksin pimeällä mulla on ihan järkyttävä mielikuvitus rupeen ajattelemaan ja keksimään mitä kummallisimpia juttuja jotka myös välillä pelottavat mua mutta kaikista eniten mua pelottaa/ ahdistaa pellet ja klovnit en tiiä yhtään mistä tää on lähtösin mutta ne on niin ahdistavia.. pelottavia.. niistä mä en halunnu tänne ees kuvia koska en haluu ettii pellen kuvia muuten ne jää mun alitajuntaan kummittelemaan
mutta tässä nyt kuitenkin mun päivästä

eli mun hyvin suuri sukuni eli mamma, dädi. pikkuveikka, isosisko, isosiskon mies ja niiden lapsi tuli meille tänään ystävänpäivä ruualle
tein ruuaksi naudan takuumureaa paistia
ohje:

  1. ota paisti huoneenlämpöön 2 h ennen paistamista.
  2. ruskista paisti huolellisesti pannulla (paistia voi ruskentaa kauemmin että tummaraja on isompi kun mun paistissa mutta meijän perhe tykkää verisemmästä siksi mun on aika punainen)
  3. hiero paistin pintaan pippuri, suola ja öljy
  4. kypsennä paisti uunissa 150C n 35min kunnes sisälämpömittari näyttää 65C
  5. kääri paisti folioonja anna levätä parikymmentä minuuttia ennen viipaloimista
  6. viipaloi ohuiksi viipaleiksi
    p.s. ylijääneen paistin voi käyttää vaikka leivänpäällä leikkeleenä
tarjoilin perunamuusinkanssa
ohje:

  1. keitä perunat (niin paljoinkun jengi syö)
  2. lisää ripaus suolaa
  3. kun perunat on kypsiä kaada vesi pis ja heitä monitoimilaitteeseen
  4. lisää nokare voita
  5. lisää n 1dl maitoa
  6. ja mulla on salainen ainesosa jonka lisään myös muusiin 1 kananmuna! sillon muusista tulee kuohkeampaa eikä sellasta klönttimäistä

jälkkäriksi tein valkosuklaa kakun
ohje:

puhja:
300g kaurakeksejä
n80g sulatettua margariinia

täyte:
6kpl liivatelehteä
300g valkosuklaata
4dl kuohukermaa
½dl sokeria
500g maitorahkaa

  1. valmista pohja. murenna keksit pussissa kaulimella painellen
  2. sulata rasva ja lisää keksimurskaan
  3. painele seos leivinpaperilla vuorattuun (halk. 26com)irtopohjavuoan pohjalle
  4. pane vuoka jääkaappiin
  5. valmista täyte. pane liivatelehdet likoo kylmään veteen
  6. sulata suklaa vesihauteessa
  7. vaahdota kerma ja sokeri
  8. lisää joukkoon rahka
  9. sekoita jäähtynyt suklaa täytteeseen
  10. purista liivatelehdistä vesi pois ja pane ne kattilaan ihan pienen vesitilkabn kanssa kunnes kaikki liivatteet  on sulanut ja hävinny veden sekaan kaada täytteeseen ihan ohuena nauhana kokoajan sekottaen täytettä
  11. sekoita täyte tasaiseksi ja kaada täyte pohjan päälle
  12. peitä vuoka kelmulla ja anna hyytyä kylmässä seuraavaan päivään
  familyn piti tulla tänään vaan ystävänpäivänkunniaksi meille mutta ne olikin sitten päättänyt että kun ei teemunkanssa olla saatu tupareita aikaan niin nää oli sitten meijän tuparit :D joten ne toi meille tuparilahjoja mitkä oli ihanat!


ja kultsi toi mulle ystävänpäivä kukan :)






sunnuntai 15. tammikuuta 2012

ruokaaa

 tänään mä oon ollut siis niin laiska niin laiska piti  mennä kahdelta toista pesutupaan MUTTA heräsinkin vasta n.puoli yksi  enkä sitten mennyt ollenkaan kun kaikki muut vuorot oli varattu :< no sitten päätin että siivoan noh enpä saanut sitäkään aikaseks oon vaan tehny ruoka aja istunut ja katsonu leffoja ja nyt päätin tulla kertomaan tänne jotain hyvin jännittävää eli mitä olen tänään syönyt :D jipii! noh aamu lähti käyntiin vadelma mustikka smootiella kun ostettiin eilen uus tehosekotin :)

sitten tein meille ruuaksi "fiesta salaattia" :D mihin laitoin jääsalaattia, kurkkua, porkkanaa, raejuustoa, naudan jauhelihaa ja tortilla sipsejä 
iltapalaksi tehtiin muna riisi pasteijoja olin tosi laiska enkä jaksanu taikinaa tehhä nii ostin valmista lehti taikinaa ja sisälle laitoin keitettyjä munia ja riisiä
sit oli leffa mässyä :)
 sitten päätin ihan huvikseni käydä taas pitkästä aikaa nellyn sivuilla kun oon niitä yrittänyt välttää ja ois pitänyt nytkin sillä rakastuin näihin ihaniin tuotteisiin ja mikä mua tässä eniten ihmetyttää etten oikeen ikinä oo ollu mekko ihmisiä niin miten on mahdollista että nää vei mun sydämmen ?  sielä oli vielä vaikka kuinka ja paljon kaikkea ihanaa muttä nää oli kyl ihan lempparit

keskiviikko 28. joulukuuta 2011

muhvinsseja


00aa2.JPG
½ levy  Daim maitosuklaata
150 g margariinia
1 ½ dl sokeria
2 munaa
3 ½ dl vehnäjauhoja
2 tl leivinjauhetta
2 ½ rkl tummaa kaakaojauhetta
1 ½ dl maitoa (itse käytän punaista)



1.Vaahdota margaris ja sokeri
2. Lisää munat yksitellen
3. Yhdistä kuivat aineet ja lisää taikinaan maidon kanssa
4. Lisää lopuksi rouhe nuolijalla sekoittaen.
5. Nosta lusikalla vähän taikinaa muffinssivuokaan
6. Paista 225 asteessa n. 12 min.
7. ota uunista anna jäähtyä koristele itse laitoin koristeeksi sulatettua valkosuklaata nompparellihiutaleita ja kuulia :)

keskiviikko 7. joulukuuta 2011

leipuri hiiva

                                               KUKKUU! :)
Noh tänään en ole tehnyt juuri mitään kun katsonut ohjelmia syönyt ja nukkunut ollu jotenkin tosi väsynyt koko päivän :s menin nysän kanssa lenkille ja se päätti heittää jo aikasin talviturkin pois :D meinas vetää mutki perässä.. se on nimittäin melkosen vahva doggi :D


 Tänään tehtiin tortillaa mihin tulee ihan vihanneksia ja laitoin itse naudanlihaa ja ransankermaa ja rae juustoa :)

 sitten illalla tein ihan tuikitavallisia korvapuusteja :) mutta tässä ohje kuitenkin :)
5 dl maitoa
50 g
hiivaa
2 tl
suolaa


 1,5 dl sokeria
1-3 rkl kardemummaa
12 dl vehnäjauhoja
200g voita

Täyte:

100 g rasvaa täytteeseen
kanelia
sokeria




 1. Murenna hiiva kädenlämpöiseen maitoon ja sekoita kunnes se on kokonaan liuennut
2. Lisää suola, sokeri ja kardemumma
3. Lisää seokseen jauhoja niin että saat paksun vellimäisen seoksen ja vatkaa tätä voimakkaasti jotta taikina saa ilmaa
4. Lisää loput jauhot ja viimeisenä pehmeä rasva
5. Alusta kunnes taikina irtoaa reunoista
6. Kohota taikinaa muovikelmun tai liinan alla n 30 min
7. kauli taikina ja levitä rasvaa, sokeria, kanelia  rullaa taikinalevy rullalle, leikkaa rullasta palasia  ja paina peukaloitten avulla keskeltä.
8. sivele kananmunalla ja koristele
Paisto 200astetta n.15 min




sitten yhtä mun lemppari teetä pullien kanssa :) ai että ! :)












sitten unia ! :)

sunnuntai 4. joulukuuta 2011

puuroo

Sinne meni viikonloppu lauantaina töissä ja kaverin tupareissa tänään vaan oleskeltu teemunkanssa ja käyty äidin luona :)ei oo oikeen mitään asiaa no tein eilen myös riisipuuroa c(:

tässä ohje :

2 dl Vettä
2 dl Puuroriisiä
1 l Punaista maitoa
½ tl Suolaa

1. Kiehauta vesi kattilassa ja lisää riisi
2. Anna kiehua pari minuuttia kunnes vesi on imeytynyt riiseihin
3. Lisää maito ja keitä hiljalleen kannen alla sillontällön sekottaen n.40 min (levy kakkosella)
4. Mausta puuro suolalla
päälle kanelii ja sokerii :)


Heipsuu ! :)